2022-06-30
Тиснення у поліграфії (застосування, суть, види тиснення)
Технологія тиснення, що є нанесення на основу різних випуклих видів картинок і тексту, набула широкого поширення. Зображення зазвичай наносять на м’який матеріал з деякою часткою пластичності, що дозволяє отримувати точні об’ємні відбитки.
Основною сферою використання даного типу обробки є промо-індустрія, де дуже затребуване тиснення на сувенірах та виробах з натуральної та екошкіри: папках, портмоне та обкладинках для документів.
Крім того, можна отримувати зображення методом тиснення на виробах із паперу та картону. Це значно піднімає споживчу цінність такої продукції.
Блокноти, календарі, брошури, оформлені тисненням, активно використовують на різних презентаціях, виставках та акціях. Вони підійдуть як подарунок з логотипом або брендом компанії і для існуючих, і для потенційних бізнес-партнерів.
Види та особливості тиснення
Залежно від виду використовуваної основи технології тиснення можуть застосовуватися такими способами:
- за допомогою пігментної чи голографічної фольги. При даному методі на відповідний виріб методом натискання наноситься спеціальна фольга сріблястого або золотого кольору. Після нагрівання виробу потрібні ділянки набувають блискучого вигляду. Такий вид тиснення широко використовують для оформлення паперової продукції, яку потім застосовують у рекламних цілях;
- за допомогою конгревного тиснення. У цьому варіанті матеріал основи поміщають між пуансоном та матрицею з наступним сильним стисненням. У результаті зображення виходить опуклим, причому колірний відтінок вихідного матеріалу не змінюється. Подібний варіант тиснення застосовують для паперової основи;
- так зване сліпе або блинтове тиснення. Саме ця технологія застосовується для виробів зі шкіри. Папки, портмоне та обкладинки для документів отримують чіткий та об’ємний відбиток. Сліпе тиснення застосовується і для поліграфічної продукції, зокрема для оформлення паперу або картону.
Питання вартості
Ціна тиснення того чи іншого типу продукції визначається залежно від:
- виду основи (папір, картон, вироби з натуральної або екошкіри);
- способу застосування тиснення;
- вартості виготовлення потрібного кліше (яке можна використовувати повторно);
- розміру відбитка;
- складності оформлення картинки чи напису;
- розміру тиражу продукції.
Від тиражу залежать і терміни виготовлення, але в середньому вони становлять 5-7 робочих днів.